Regeringen har besluttet at udskyde betalingen af SKAT og AM-bidrag for alle private virksomheder.

Det betyder, at når du er kunde hos ProLøn, sørger vi for at udskyde betalingen efter de nye frister.

Hvordan ændres betalingsfristen for AM-bidrag og A-skat for små og mellemstore virksomheder?

  • Betalingsfristen 11. maj rykkes til 10. september 2020
  • Betalingsfristen 10. juni rykkes til 12. oktober 2020
  • Betalingsfristen 10. juli rykkes til 10. november 2020

Indberetnings-fristerne ændres ikke.

Hvordan ændres betalingsfristen for AM-bidrag og A-skat for store virksomheder?

  • Betalingsfristen 30. april rykkes til 31. august 2020
  • Betalingsfristen 29. maj rykkes til 30. september 2020
  • Betalingsfristen 30. juni rykkes til 30. oktober 2020

Indberetnings-fristerne ændres ikke. Kilde: Skat.dk

Hvis jeg ønsker at betale skatten nu, hvad gør jeg så?

Du har også mulighed for at indbetale skatten efter de normale betalingsfrister. Ønsker du at gøre brug af dette skal du sende en mail til [email protected] hvor du oplyser dit kundenummer og angiv at du ønsker at benytte de almindelige betalingsfrister.

Det anbefales at virksomheden hæver udbetalingsgrænsen ved skat. Formålet med at hæve grænsen er, at virksomheden så vidt muligt undgår at få pengene retur, når den har penge stående på Skattekontoen.

Hvis der er spørgsmål omkring hævelse af udbetalingsgrænsen, skal det ske til jeres revisor eller til SKAT.

N.B. Hvis din virksomhed ikke hører under den lovgivning, beder vi dig kontakte ProLøn via beskedsystemet i *Mit ProLøn* eller sende en mail til [email protected], hvor du angiver dine betalingsfrister.

Info til skolerne: ProLøn er informeret om, at skoler er undtaget reglerne for andre betalingsfrister, og disse derfor stadig er oprettet til samme afregning til SKAT som hidtil.

copyright by proløn © 2020