”I Sympa er vi gode til HR-systemer, i ProLøn er de gode til at lave løn. ProLøn har hjulpet os til at kunne lave en komplet løsning,” siger Annette Kraglund Thomsen kundeservicechef hos Sympa. Faktisk er hendes titel Customer Success Manager, hvilket giver et klart og tydeligt billede af, hvad hun hver morgen indstiller sig på – nemlig: At give kunderne succes.

Hun fremhæver samarbejdet mellem ProLøn og Sympa som et klasseeksempel på, hvordan man skaber en god løsning for kunden. ”Når vi står sammen med ProLøn, kan vi levere én samlet HR/Løn-løsning. Med ’Sympa HR til ProLøn’ oplever kunden ét samarbejde, én indgang, selv om det er to kundeforhold.”

Et intimt partnerskab kræver et afstemt værdisæt virksomhederne imellem. Helt grundlæggende skal det faglige kvalitetsniveau først og fremmest være i orden. ”ProLøn er rigtig dygtige, de er eksperter i brancheløsninger og har en dyb forståelse for lovgivning og overenskomster. Det er en styrke for os, at vi kan bruge den erfaring, ProLøn har.”

Der skal også være nogenlunde samme tilgang til service og support i de to virksomheder. Idéen til samarbejde ofte opstår ud fra spørgsmål fra kunderne om, hvorfor systemet ikke arbejder sammen om dit eller dat. Sådanne henvendelser skal man tage imod med kyshånd og betragte som en ny mulighed, mener Annette Kraglund Thomasen. Er man tunet ind på samme kanal, baner det vejen for udvikling af innovative løsninger, som gør det lettere for kunden at vælge den rigtige løsning. Annette Kraglund Thomsen fortæller, hvordan businesscasen startede:

I 2015 opdager vi, at der mangler noget i markedet. Kunderne efterspørger en bredere og løsning. En HR-løsning med mulighed for at medarbejderne selv kan oprette ferieønsker og få svar på spørgsmål som: Hvad består min løn af? Hvor meget ferie har jeg afholdt? Hvor meget har jeg tilbage? Lønbogholderne drømmer om et system, som kan aflaste det stykke opklaringsarbejde, der ligger i at afkode gule sedler og Excel-ark med noter om ferie, fravær etc. fra ledere og medarbejdere. Sympa HR er et HR-system, der kan rumme personlige dokumenter, som udviklingssamtaler på medarbejdere … og stamdata og løn. Vi ser en mulighed for at integrere den del, der handler om stamdata og løn med ProLøn.

Allerede året efter er samarbejdet med ProLøn en realitet.

”I mere end 30 år har vi udviklet skræddersyede løsninger til forskellige brancher. IT-partnerskaber er en vigtig del af vores strategi, og det er samarbejdet med Sympa et fantastisk eksempel på,” lyder det fra salgschef Jeppe Rais, ProLøn.

Hvordan så verden ud før Sympa?
Verden før Sympa var domineret af: Hængemapper, ringbind, arkivskabe fyldt med papirer, gule lapper og noter skrevet på servietter. Informationer om medarbejderne var ofte spredt over flere programmer, i mailbokse og på lokale drev. Ingen havde det fulde overblik, forklarer kundeservicechefen. Det kan godt fungere i en virksomhed med få ansatte, men der skal ikke mange på lønningslisten, før antallet af opgaver vokser og administrationen bliver kompleks. ”Vores store ønske er at frigøre noget af den tid, vores kunder bruger på administrative rutiner, og give dem bedre mulighed for at bruge tid på nye værdiskabende aktiviteter.”

Alt samlet ét sted
Med Sympa omdannes hængemappesystemet til online-dokumenter (der er scannet ind), som både leder og medarbejder har adgang til. Dette lever op til reglerne i den ny Persondataforordning om, at du som medarbejder skal have adgang til alt, der er registreret omkring dig. ”Alt foregår på internettet, data uploades, vi søger for backup – og informationer, som skal slettes, bliver slettet i henhold til lovgivning. Dette er en stor hjælp, når medarbejdere fratræder, eller når der skal ryddes op i ansøgere,”

”Det er en kæmpe fordel for kunderne,” siger Annette Kraglund Thomsen videre og fremhæver især fordelen af, at have alle informationer samlet på ét sted. Når du som medarbejder eller leder logger ind, ser du kun det, der er relevant for netop dig. Ledere har mulighed for at sammenligne eksempelvis lønudbetalinger for de seneste år, opgøre antal ansatte, lave sygefraværsstatistik, få overblik over hvor meget ferie medarbejderne har til gode mv. Både Sympa HR og ProLøn er fleksible systemer med rig mulighed for at tilrette efter de behov, virksomheden har.

Taler med kunderne hver eneste uge
”ProLøn er kendt for sloganet: ’Vi bliver glade, når du ringer’,” fortæller Annette Kraglund Thomsen med et smil og forklarer, at det konkret betyder, at man kan ringe og få hjælp med det samme. Den samme åbenhed finder man hos Sympa – man kan altid ringe, og det koster ikke noget: ”Vi har ikke noget ud af at have kunder, der ikke har glæde af systemet. Derfor har vi en utrolig tæt kontakt med vores kunder, mange taler vi med hver eneste uge, – og det gør ProLøn også.”

’Sympa-HR til ProLøn’ er et fleksibelt system, der kan vokse med din organisation.

Læs mere om Sympa HR ti ProLøn here

copyright by proløn © 2020