Baseret på interview med direktør og medindehaver Lene Høj Larsen ved Bowl’n’Fun og Restaurant The Grill.

På 22 år er ét enkelt bowlingcenter i Svendborg vokset til 15 underholdningscentre, fordelt ud over hele landet. Årligt går langt over en million gæster igennem dørene for at kaste med bowlingkuglerne, svinge minigolfkøllerne eller måske køre gokart, og ikke mindre end 660.000 gæster restauranten.

Sådan en udvikling kræver en stram struktur, når direktørens hverdag er drevet af mantraet: ”Det sjoveste er at gøre gæsterne glade.” Medarbejderne skal oplagt møde, ind til tiden, og yde den allerbedste service hver eneste dag – så skal Lene Høj Larsen, der har en baggrund som revisor, nok sørge for, at alt bag ved scenen spiller. Hun er imidlertid ikke ene om at løfte denne opgave, udover assistance fra gode ledere og medarbejdere i koncernen, får hun hjælp via smarte systemer og eksterne samarbejdspartnere.

”ProLøn aflaster mig og centrene, så det er nemt at lave løn. De vinder på deres service. Faktisk har jeg aldrig oplevet noget lignende og er sikker på, at det er det, de har fået en forretning på,” siger Lene Høj Larsen og forklarer videre, at timeregistrering foregår via kasse- og bookingsystemet, Flexybox, som er integreret med ProLøn.

Hovedparten af de 750 ansatte, Bowl’n’Fun og The Restaurant i dag beskæftiger, er unge studerende, så trods en god stor kerne af faste medarbejdere, er der stor udskiftning i personalet og dermed mange ansættelsesforhold, der både skal afsluttes og opstartes. Et arbejdsvilkår samarbejdet med ProLøn bakker op om:

”De har altid god tid til at tale med en, er virkelig søde og rækker ofte hånden ud med et ’…lad os lige gøre det sammen, så det er sikkert, at du har fået fat i det’ – de er aldrig stressede, men har god tid.”

Tilbage i 1995 havde hun en finger med i alt – ”…det har jeg nok også i dag,” siger Lene Høj Larsen. Forskellen er blot, at i dag skal hun ikke have alt i hovedet. Det knivskarpe overblik får hun via de administrative systemer. Her kører meget per automatik: ”Hver måned laver jeg rapportering til de enkelte centre. Vi kender størrelsen på den samlede løn, og er der store afgivelser, bliver det fanget i kontrollen. Men velkørende systemer er blevet et must, en forudsætning for, at man kan drive en moderne og effektiv forretning. Der skal derfor noget ekstra til i de gode partnerskaber. Om det siger Lene Høj Larsen: ”Det mest unikke ved ProLøn er deres service –  medarbejderne – uanset hvem jeg får fat i, er de søde alle sammen – aldrig det modsatte. Det er en god oplevelse, hver gang. Det er stabilt, det kører i faste rammer, vi kan stole på dem. Og mine centerchefer siger det samme. Det er grunden til, at vi er ved ProLøn.”

Lad dine venner blive kloge på løn

Nem og enkel lønadministration

Øvrige indlæg

  • Forrige side
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Næste side
copyright by proløn © 2022