Som nævnt i min julehilsen er vi i ProLøn i gang med at modernisere vores lønindberetning, det vil sige den del af vores lønsystem, som I som kunder benytter til at indrapportere og bestille løn. Udbredelsen af smartphones og tablets har sat nye standarder for, hvad man som bruger kan forvente af brugervenlighed i en moderne it-løsning. Samtidigt integrerer vi til flere og flere af de andre it-løsninger, I som kunder anvender, hvad enten det er et vagtplanlægningssystem, et økonomisystem eller noget helt tredje. På den måde er vi med til at digitalisere jeres arbejdsrutiner, således at tastearbejdet reduceres, og I får mere tid til andre opgaver. Men integrationen til nye, smarte it-løsninger stiller også større krav til brugervenligheden i lønsystemet, og det er også en af bevæggrundene for, at vi nu har sat gang i et stort moderniseringsprojekt.
Vi har besluttet os for at gå ”all-in” i forhold til at komme med en løsning, der sætter helt nye standarder for brugervenlighed i lønsystemer. Derfor har vi givet opgaven med at udarbejde det nye design til en af Danmarks absolut førende virksomheder, når det kommer til at designe den optimale brugeroplevelse. Virksomheden hedder Trifork, og de står bag en lang række løsninger til nogle af Danmarks største virksomheder. Den mest kendte er nok Mobile Pay. Deres eksperter har interviewet en række af vores kunder og vores egne lønkonsulenter, og der er gennemført tests, hvor vi har haft kunder samlet i ProLøn til at teste vores nye design. Det er således ikke mindst jeres input, der har ført til det design, vi nu er ved at programmere.
Det er målsætningen at frigive den ny løsning gradvist, således at I kan få tid til at prøve det nye samtidigt med, at I stadigt har adgang til den løsning, I kender så godt. Vi er meget bevidste om, at det er en alvorlig sag for jer som brugere at skulle tage en ny løsning i brug. Selv om den har de samme funktioner, og selv om den er mere brugervenlig, så er det stadigt noget nyt, og vi mennesker har det nu engang sådan, at vi er mest trygge ved det gamle og velkendte. Tænk på, hvordan det er at skifte de gamle, udtrådte sko ud med et par nye. De nye er meget flottere, men foden har det da meget bedre i de gamle sko, indtil de nye er gået til. Lidt sådan er det også med it-systemer. Man skal lige lære at orientere sig i det nye system, men når først man har fundet ud af, hvordan man navigerer rundt i systemet og er blevet fortrolig med de nye skærmbilleder, så vinder de mange nye fordele over ulempen ved at skulle lære noget nyt.
Det er min forventning, at vi frigiver de første moduler inden sommerferien. Når det sker, vil I få præcise instruktioner i, hvad det er vi kommer med, og hvordan I kan begynde at bruge det sammen med den gamle løsning. Jeg kan næsten ikke vente ….
Med venlig hilsen
Finn Conradsen
adm. direktør
Øvrige indlæg
resultater matcher din søgning
-
17. september 2021
Arena Randers om ProLøns kursus: Topprofessionel undervisning!
-
17. august 2021
Sådan kommer du nemt i gang med din digitale rejse
-
17. august 2021
En samlet digital løsning til “alt det kedelige”
-
29. juli 2021
Sådan arbejder du mere effektivt
-
21. juli 2021
Bliv klædt på til dit lønarbejde
-
7. juli 2021
Iværksætter, få bugt med budgettet som ny virksomhed
-
8. februar 2021
Et anderledes år er gået
-
22. december 2020
DTL Danske Vognmænd er ny branche hos ProLøn
-
21. december 2020
ProLøn kan meget mere – vi kan lave løn på Grønland
- Forrige side
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- Næste side